loading
  • Kerge konstruktsioon: viieukseline mudel kaalub kuni 200 kg vähem
  • Puhtalt lehelt: iga komponendi välja töötamisel oli eesmärgiks maksimaalne tõhusus
  • Kompaktne: täisalumiiniumist mootorid ja salongi uus kontseptsioon aitavad massi vähendada
  • Intelligentne konstruktsioon: rohkem ruumi, saledam kere

 

 Rüsselsheim. Kergem, ökonoomsem ja kompaktsem ning samas mahukam – uus Opel Astra taotleb maksimaalset tõhusust absoluutselt kõiges. Kõik komponendid ja disainielemendid on loodud seda eesmärki silmas pidades ning tulemuseks on Astrale omane intelligentne vorm. Frankfurdis 17. - 27. septembril toimuval IAA näitusel esmaesitletava bestsellerist väike-keskauto uue põlvkonna mudel põhineb täiesti uuel kergel konstruktsioonil, on oluliselt saledama kerega ja sõidab võimsate, kergemate ja madalama CO2 päästuga täisalumiiniumist mootoritega. Uus Astra on oma eelkäijast kuni 200 kg kergem.

 

Uus kergem konstruktsioon


 Opeli väike-keskautode üheteistkümnenda põlvkonna mudeli eeskujuks oli 2013. aasta IAA-l esitletud unistamapanev Monza Concept ideeauto, mille iga komponent peegeldab maksimaalset tõhusust. Uus Astra on seda visiooni juba täitma asunud: olenevalt versioonist ja varustustasemest on uus mudel oma eelkäijast 120 – 200 kg kergem. Põhjaliku saleduskuuri läbinud uus arhitektuur mängib kaalukaotuses olulist rolli: paljas kere ja raam üksi on üle 20 protsendi kergemad (280 kg endise 357 kg asemel). Veel 50 kg säästeti aluskere komponentide disainimisel: kergema lõpptulemuse tagas ülitugev ja kerge teras, kompaktsem alusraam ning esi- ja tagavedrustuse juures tehtud muudatused.



Lisaks otsustasid insenerid mitte kasutada täisulatuses põhjakatet, parandamaks sellega veelgi aluskere ja veermiku aerodünaamikat. Tulemuseks on väiksem kaal ja madalamad tootmiskulud, võimaldades uut Astrat ka klientidele soodsama hinnaga pakkuda.

 

Kaalu ja kompaktsuse optimeerimiseks lühendati veel esimest ja tagumist ülendit. Samuti muudeti väljalaskesüsteem kuni 25 % kergemaks, säästes ainuüksi selle abil juba 4,5 kg. Väiksemad veljed ja rehvid kaaluvad kuni 11,5 kg vähem. Sama kehtib ka pidurite kohta: kuna pidurisüsteem peab aeglustama väiksemat massi, sai ka seda muuta kompaktsemaks ja 10 kg kergemaks, ent samas veelgi võimsamaks.

 

Mootorid panustavad samuti kaalulangetamisesse


 Heaks uudiseks on ka uue põlvkonna mootorid, mis paistavad silma oma kompaktse ja ülitõhusa disainiga: näiteks Astras oma debüüdi tegev 1.4 ECOTEC otsesissepritsega turbomootor kaalub praegu kasutusel olevatest analoogsetest mootoritest oluliselt vähem. Juba ainuüksi alumiiniumist mootoriplokk on eelkäija malmplokist kümme kilogrammi kergem. Sama palju aitavad kaalu vähendada ka uue põlvkonna kompaktsed ja ülimodernsed käigukastid. Väiksem kaal muudab uue Astra ka oluliselt paremini manööverdatavaks. Uue Astra juhtimine on endisest palju mõnusam ning lisaks on ka kütusekulu ja CO2 pääst madalamad.



1-liitrise turbomootori ja Easytronic 3.0 käigukastiga uustulnukas on oma segmendi kõige ökonoomsem ja puhtam bensiinimootoriga mudel. 77 kW/105 hj kolmesilindriline jõuallikas tarbib keskmiselt vaid 4,2 liitrit kütust 100 kilomeetri kohta ja CO2 pääst on kõigest 96 g/km.

 

Ka sisemus läbis "saleduskuuri". Võtame näiteks istmed: pärast viie aasta pikkust põhjalikku tööd valmisid arendusmeeskonnal kompaktsed istmed, mis on funktsionaalsemad ja mugavamad ning samas varasemast ruumisäästlikumad ja kergemad kui kunagi varem. Seda võimaldasid tipptasemel komplekteerimise arvutusmeetodid ning kergem polüuretaanist vahtkumm ja ülitugev teraskonstruktsioon vastupidava istmepolstri all. Seega on uue Astra esi- ja tagaistmed eelkäija omadest kokku tervelt 10 kg kergemad.

 

Intelligentne pakend: kergem, kompaktsem ja samas mahukam


 Uue põlvkonna Astra ei ole mitte ainult elegantsema ja sportlikuma välimusega, vaid on ka kompaktsem. 4,37 meetri pikkune viieukseline luukpära on oma eelkäijast pea 5 cm lühem, 2,5 cm madalam (1,48 m) ja 0,5 cm kitsam (1,81 m). Uued kompaktsemad mõõdud vähendavad ka auto massi. Samas on sisemus palju avaram - tänu uudse disainiga kergematele ja kompaktsematele istmetele on tagaistujatel nüüd 35 mm rohkem jalaruumi. Seda on rohkem kui kõigis konkureerivates mudelites. Esimese ja teise rea istmete vahe on 1,5 cm suurem, pakkudes reisijatele rohkem mugavust ja avarustunnet. Nii esi- kui tagaistmetel reisijatel on lisaks rohkem ruumi ja liikumisvabadust ka ülakeha piirkonnas.



Salongi kõrguse osas paneb uus Astra paika oma klassi uued standardid: juhil on2,2 cm rohkem pearuumi kui eelmises mudelis. Seega on uue Astraga saavutatud pealtnäha võimatu: kergem ja kompaktsem, ent veelgi ruumikam ja mugavam auto!

Tagasi ülesse