loading
  • Ihaldusväärne: väljast julge, seest elegantne
  • Intelligentne: kohandatav nelikvedu võimendab sõiduelamusi
  • Rohkem võimalusi: nelikvedu on saadaval koos kuuekäigulise automaatkäigukastiga
  • Pilk tulevikku: adaptiivsed LED esituled ja tipptasemel Opel Eye esikaamera
  • Ühenduses: uus info- ja meelelahutussüsteem koos nutitelefoni integreerimisega ja OnStar

Rüsselsheim. Uus Opel MOKKA X linnamaastur on oma mõõtmetelt väike (ainult 4,28 meetri pikkune), aga tema populaarsus on tohutu. Opeli uusima mudeli eelkäijat, esimese põlvkonna Mokkat, on müüdud alates aastast 2012 juba 600 000. Stiilne välimus, erksad mootorid ja seiklushimuline karakter, erakordne ühenduvus ning lai valik tipptehnoloogiat on teinud sellest mudelist ühe kõige populaarsema sõiduki terves Euroopas. Loomulikult on Opel uut MOKKA X’i luues jätnud alles kõik eelmise Mokka tugevad omadused ning lisanud neile üht-teist põnevat, et uus versioon veelgi ihaldusväärsem saaks.

Disain: julge, seiklushimuline, elegantne

 Opel MOKKA X’i uus välimus on äärmiselt julge. Esiosa on kooskõlas Opeli uue disainiga - seda kaunistab tiivakujuline horisontaalne esivõre liist ning domineeriv ja terav topelttiiba meenutav LED päevatulede signatuur. Täpsema ja elegantsema vormi on saanud ka esipaneel. Kõik see laseb Mokkal paista laiema, tugevama ja maskuliinsemana. Opelile omane topelttiiva teema jätkub LED tagatuledes asuva tiivakujulise valgussignatuuriga. Küljed on endiselt vormikad ja elegantsed ning kere allosa muskliline ja atleetlik. Dünaamikat lisab Opelile tüüpiline tagaosa suunas tõusev ’’tera’’. Uued erksad kerevärvid Amber Orange ja Absolute Red koos lisavarustusena pakutava OPC Line Sport Pack varustusega, kuhu kuuluvad esi- ja tagakaitseraua liistud ja küljekarbid, muudavad üldilme veelgi sportlikumaks ja eksklusiivsemaks. Opel MOKKA X’i sisu on seevastu täielikult uuenenud. Uus horisontaalsema paigutusega näidikuteplokk näib lihtsam ja puhtam, konkreetsem ja täpsem.

Põhjalikult muudetud keskkonsooli keskmeks on 7- või 8-tollise puuteekraaniga uue põlvkonna info- ja meelelahutussüsteem. Konsooli disain on elegantne ja minimalistlik ning nuppe on vähem, kuna paljud funktsioonid on juhitavad mahutundlikult puuteekraanilt. Info on paremini loetav tänu uuele 3,5-tollisele mustvalgele ja 4,2-tollisele värvilisele infokuvarile ning valgele LCD valgustusele.

4x4: adaptiivne nelikvedu ja uus kuuekäiguline automaatkäigukast

Kompaktse linnamaasturi lisavarustusse kuulub intelligentne adaptiivne nelikveosüsteem, tänu millele sai MOKKA X’i eelkäija endale Saksamaal ’’Aasta nelikveolise auto’’ tiitli. Mitme kettaga elektromagnetsiduriga nelikveosüsteem edastab vastavalt teeoludele pöördemomenti vahekorras 100 – 0 kuni 50 – 50; samas normaalsetes oludes sõidetakse ainult esiveoga. Süsteem aktiveerub, kui Opel MOKKA X seisab, et vältida libisemist paigaltvõtu ajal. Süsteem hakkab tööle märkamatult ja hetkega niipea, kui juht jala siduripedaalilt võtab. Pärast süsteemi töölehakkamist veavad esirattad ning nelikvedu lülitub sisse alles siis, kui on vaja suuremat veojõudu, näiteks märjal ja libedal pinnal. Märjal teel sõites saab ajutiselt veojõudu ümber jaotada. Olenevalt sõiduki olekust ja teeoludest kantakse jõud üle ka tagaratastele – see tagab maksimaalse veojõu ja stabiilsuse isegi lühikeseks ajaks, näiteks teel olevasse auku või jäätunud kohale sõites, parandades turvatunnet ja muutes autojuhtimise nauditavamaks.

Nelikveosüsteem on saadaval kombinatsioonis teada-tuntud 1,4-liitrise bensiinimootoriga, millel võimsust 103 kW/140 hj (NEDC-tsükli kütusekulu: linnas 8,3-8,21 l/100 km, maanteel 5,6-5,51 l/100 km, keskmine 6,5-6,41 l/100 km; 152-1491 g/km CO2) ja paljukiidetud 1,6 CDTI diiselmootoriga võimsusega 100 kW/136 hj (NEDC-tsükli kütusekulu: linnas 5,2-5,01 l/100 km, maanteel 4,4-4,21 l/100 km, keskmine 4,7-4,51 l/100 km; 124-1191 g/km CO2). Mõlemad mootorid on saadaval kuuekäigulise manuaalkäigukastiga.

Lisaks on Opelil midagi ka neile, kes soovivad nelikveolist versiooni koos kuuekäigulise automaatkäigukastiga, kombineerides intelligentset nelikvedu uue põlvkonna 112 kW/152 hj 1,4-liitrise ECOTEC® otsesissepritsega turbomootoriga (NEDC-tsükli kütusekulu: linnas 7,9-7,81 l/100 km, maanteel 5,7-5,61 l/100 km, keskmine 6,5-6,41 l/100 km; 150-1481 g/km CO2), mis tegi oma debüüdi uues Opel Astras.

Turvalisus: AFL LED esituled ja tipptasemel Opel Eye esikaamera

Opel MOKKA X’i arenduse käigus järgisid Opeli insenerid taas kord firma põhimõtet teha uuenduslik tehnoloogia laiemale kasutajaskonnale kättesaadavaks - seekord adaptiivsete LED esitulede näol. Uus adaptiivne LED tuledesüsteem kohandab esitulede valgust automaatselt vastavalt olukorrale, et tagada parimat võimalikku valgustust ilma teisi juhte pimestamata. Süsteemil on üheksa erinevat valgustuslahendust, näiteks linnatuled, maanteetuled, turistirežiim... See uus tuledesüsteem vahetab välja senise BiXenon AFL+ süsteemi. LED tehnoloogia tagab kvaliteetse valgustuse, mis ei moonuta värvitoone ja on seega silmale sõbralikum. Lisaks ei toimu tuledemoodulis mehhaanilist liikumist, tuled reageerivad kiiremini ja täpsemalt ning on samas ka äärmiselt töökindlad.

 Peale selle kasutavad esituled vähem energiat ja on seega ökonoomsemad. Suurema resolutsiooni ja parema pilditöötlusvõimega uue põlvkonna Opel Eye esikaamera parandab ka nende funktsioonide tööd, mida ta toetab (näiteks kaugtulede assistent ja adaptiivsed LED tuled). Tänu võimsamale kaamerale ja navigatsiooniabile on Opel MOKKA X’i täiustatud liiklusmärkide tuvastussüsteemil endisest parem tuvastusvõime. Pikivaheindikaator kasutab esikaamerat eessõitvate sõidukite tuvastamiseks ning otsasõiduhoiatuse süsteemi juurde kuulub nüüd ka esiklaasile projitseeritav LED info:  kui vahe eessõitva autoga liiga kiiresti väheneb, peegelduvad esiklaasilt punased LED tuled. Pidurdamise vajadusest teavitab juhti helisignaal. Sõidureast kõrvalekaldumise hoiatussüsteem aktiveerub automaatselt, kui sõidukiirus ületab 60 km/h ning kui auto juhtub kogemata sõidureast kõrvale kalduma, kuvatakse näidikuteplokki vastav info ja kostub helisignaal.

Ühenduvus ja mugavus: uue põlvkonna IntelliLinkist ergonoomiliste istmeteni

Sarnaselt Astraga on ka Opel MOKKA X kohe lansseerimisest alates saadaval kõikide OnStar teenustega (olenevalt riigist). Lisaks pakutakse uue põlvkonna IntelliLink info- ja meelelahutussüsteemi kahte versiooni. IIntelliLink võimaldab nüüd kasutaja nutitelefoni nii Apple CarPlay kui ka Android Auto süsteemi abil autosse ’’siirdada’’.

Peale selle, et Mokka X on parimate sidevõimalustega kompaktne linnamaastur, on ta oma klassis ka üks mugavamaid. Sarnaselt enamuse Opeli mudelitega testis ja sertifitseeris AGR (selja tervisega tegelev sõltumatute spetsialistide ühing) ka uue Mokka X’i mugavaid istmeid, mis on oma segmendis unikaalsed ning muudavad oluliselt mõnusamaks nii pikad maanteesõidud kui ka karmimal maastikul seiklemise. MOKKA X pakub veel ühte lisamugavust: võtmeta sissepääsu ja käivitamise süsteem. juht ei pea enam auto avamiseks või lukustamiseks puldi nupule vajutama. Uste ja pakiruumi avamiseks ja lukustamiseks piisab sellest, kui pult on taskus või kotis ja juht vajutab ükskõik millise ukse lingil olevale väiksele nupule. Käivitamine / süüte sisselülitamine toimub samuti ilma võtmeta.

Uus disain, täienenud mootorivalik, end tõestanud nelikvedu, erakordsed sidevõimalused ja võrratu mugavus annavad uuele MOKKA X’le kõik vajaliku jätkamaks eelkäija poolt alustatud võidukat teekonda ning võita samas Opelile ka uusi kliente.

Tagasi ülesse