loading
  • Rohkem ruumi, väiksem kaal
  • Nutikas kergkonstruktsioon
  • Mugav, praktiline, tark: Uus istmete ehitus ja jalaviibutusega avanev pagasiruum
  • Atleetlik, elegantne, hästi läbi mõeldud: Menuka tulevikuuniversaali disain
  • Kiire, võimas, tõhus: Uue põlvkonna turbodiisel- ja bensiinimootorid
  • Ülimoodne, hea ühenduvusega, ohutu: OnStar, uus IntelliLink ja IntelliLux LED®  

 

Rüsselsheim/Porto.  Opel jätkab oma väike-keskautode segmendi edulugu koguni kahe uue mudeliga: pärast uue põlvkonna Astra viieukselise versiooni edukat turuletoomist ja Aasta Auto 2016 tiitli võitmist ootab nüüd innukalt oma järge Sports Tourer, mis on esindustes valmis kevadel. Opel on saanud viieukselisele mudelile ja Sports Tourerile juba üle 130 000 tellimuse. Väike-keskautode segmendi universaalide põlvkonna noorim liige järgib traditsiooni, millele Opel on truu olnud alates esimese Kadett A CarAvani väljalaskmisest aastal 1963. Siiamaani on 24 miljonist müüdud Kadettist ja Astrast 5,4 miljonit olnud universaalmudelid. Uus Astra Sports Tourer on Opeli väike-keskautode segmendi universaalide kümnes põlvkond. Uuel mudelil on sama eeskujulikud funktsioonid nagu tema viieukselisel vennal. Astra Sports Tourer põhineb täiesti uuel kergekaalulisel ehitusel, mis teeb selle praegusest mudelist umbes 190 kg võrra kergemaks. Arvestades, et universaalmudelil on ka uusima põlvkonna mootorid, on Astra Sports Tourer erksam ja energilisem ning pakub ka suuremat sõidunaudingut. Kütusekulu on samuti kärbitud, mistõttu see sobib suurepäraselt firmaautoks ja autot sageli kasutavatele juhtidele, kes vajavad praktilist ja samas esinduslikku universaalmudelit.

 

 Sarnaselt oma viieukselise vennaga on ka Astra Sports Tourer saadaval OnStar side- ja teenustesüsteemi ning uue IntelliLink info- ja meelelahutussüsteemiga, mis võimaldavad ülimoodsat ja laiahaardelist ühenduvust. Sama kehtib ka mitmete turva- ja abisüsteemide ning varustuse kohta, mis seni olid saadaval ainult kõrgema klassi mudelitel. Lisaks uhkeldab uus Astra Sports Tourer elegantse, saleda ja sportliku välimusega, mis kedagi külmaks ei jäta. Aerodünaamika ja sisemus demonstreerivad suurepäraselt, kui intelligentne mudeli disain ja kogu olemus tõepoolest on. Astra Sports Toureri õhutakistustegur on 0,272, nii et see on sama tõhus kui viieukseline versioon.

 

Peale selle on uustulnukal täpselt samad mõõtmed nagu praegusel mudelil, aga see on seest märksa avaram. Sõitjatel on rohkem pearuumi, taga rohkem jalaruumi ja pagasiruumi on suurendatud 80 liitri võrra ehk kokku 1630 liitrini. Üldiselt on uus Astra Sports Tourer igas suhtes mugavam. Sellepärast ongi see ideaalne igapäevaauto, mis sobib mugavaks firmaautoks või multifunktsionaalseks pereautoks.

 

„Meie uued Astra Sports Tourer ja uus Astra luukpära on nagu ühe mündi kaks poolt. Mõlemad tähendavad Opeli ja väike-keskautode segmendi jaoks suurt sammu edasi. Lisaks ülimoodsale ühenduvusele ja uuenduslikule disainile on universaalmudeli puhul keskendutud veelgi rohkem tõhususele,“ ütles Opel Groupi tegevjuht dr Karl-Thomas Neumann. „Meie Sports Tourer on täiuslik kombinatsioon praktilisusest ja dünaamikast: rohkem ruumi, väiksem kaal ning lisaks nutikas ja innovaatiline varustus, nagu näiteks kerge jalaviibutuse peale automaatselt avanev ja sulguv elektriline pagasiluuk. Just selline peakski üks kaasaegne universaalmudel olema.“


Tõhus pakend: sportlik disain ja rohkelt ruumi


 Uue Astra Sports Toureri atleetlik välimus on muljetavaldav. Sarnaselt luukpärale viib ka universaal oma tõhususe, kerguse ja dünaamilisusega Opeli disainifilosoofia „ehitusmeisterlikkus kohtub saksa täpsusega“ järgmisele tasemele. Uue disainiga kroomitud topeltliist iluvõre kohal kannab Opeli logo ning esituled sulanduvad kokku radiaatorivõrega, moodustades graafilise terviku. Sports Toureris on luukpära dünaamilised jooned veelgi võimendatud. Kergelt kaardus ja kaldega katusejoon muudab universaali visuaalselt pikemaks ning seda efekti suurendab veelgi „poolitatud“ C-piilar. Tagaosa funktsionaalsus on kombineeritud sportliku ja elegantse disainiga.



Astra Sports Toureri stabiilsust, jõulisust ja turvalisust sisendavat välisilmet võimendavad atleetlikud tagarattakoopad ja luugiga poolitatud tagatuled.

 

Uue põlvkonna Sports Toureril on praktiliselt samad mõõtmed mis eelmisel versioonil: pikkus 4702 mm, laius 1871 mm (kokkuklapitud küljepeeglitega) ja kõrgus 1510 mm – küll aga on selles rohkem ruumi nii reisijatele kui ka pagasile. Juhil on 26 mm rohkem pearuumi ja tagaistmel istujatel 28 mm rohkem jalaruumi. Need on kaks olulist täiustust, mis aitavad paremini ruumi tunnetada ja võimaldavad mugavamat sõitu. Lisaks on hea disainiga pagasiruumi maht nüüd tervelt 1630 liitrit.


Nutikas ja funktsionaalne: täiustatud pagasiruum muudab igapäevased sõidud mugavamaks

 

Uue Astra Sports Toureri omanikud saavad nautida igapäevaelu oluliselt lihtsustavat uuendust: esmakordselt saab tagaluuki avada ilma, et luuki ennast või kaugjuhtimispulti puudutama peaks. „Keyless Open’’ võtmeta avamise süsteemi olemasolul piisab, kui tagakaitseraua all kergelt jalga liigutada. Veel kord sama liigutust korrates saab tagaluugi sulgeda. Nutikas süsteem tuvastab iga takistuse ja peatab probleemi korral tagaluugi liikumise. Pagasiluuki saab avada ka juhi poolel asuva lüliti, pakiruumis asuvate nuppude või kaugjuhtimispuldi abil.

 

Pagasiruumi aitavad uuel Astra Sports Toureril suurendada lisavarustusena pakutavad 40/20/40 jaotusega allaklapitavad tagaistmed, mis lubavad luua mitmeid erinevaid konfiguratsioone. Lisaks pakutakse lisavarustusena FlexOrganizer tootesarja, kuhu kuuluvad küljesiinid, võrgud ning erinevad kinnitusvahendid pagasiruumis olevate esemete korrastamiseks ja turvaliseks kinnitamiseks.


Kerge konstruktsioon + uue põlvkonna mootorid = erakordselt nauditav ja kütusesäästlik sõit


Iga Sports Toureri komponent vaadati hoolikalt üle eesmärgiga seda veelgi praktilisemaks ja tõhusamaks muuta. Ja tõhusus ei väljendu mitte ainult nutikas ruumikasutuses, vaid ka kergemas kaalus. Kompaktne disain ja kerge konstruktsioon aitasid universaalmudelil kaalust tervelt 190 kg alla võtta Oma panuse andsid kõrgtugev ja ülikõrgtugev teras, muudatused sildade juures, ees ja taga ning uued tootmisprotsessid. Baastaseme Astra Sports Tourer kaalub vaid 1188 kg (ilma juhita), olles seega eelkäijast kergem. Loomulikult mõjutab see positiivselt ka kiirust, sõidumugavust, kütusekulu ja ülalpidamiskulusid.

 

Neid eeliseid toetavad ka mootorid, mille võimsus on 70 kW/95 hj kuni 147 kW/200 hj (kütusekulu ja CO2 pääst vastavalt 6,2-3,4 l / 100 km ja 142-89 g/km). Sports Tourer sõidab eranditult uue põlvkonna mootoritega. Diisel- ja bensiinimootorid töömahuga 1,0 kuni 1,6 liitrit on ülitõhusad ning hea reaktsiooniga. Mootorite hulka kuulub uus kaheetapilise turboülelaadimise süsteemiga 1,6-liitriline tippklassi diiselmootor.

 

 Eriti kompaktne 1,6-liitriline 118 kW/160 hj BiTurbo CDTI saavutab maksimaalse pöördemomendi 350 Nm vaid 1500 pöörde juures. Selle ühisanumsissepritsega mootori hea jõudlus tuleneb kaheetapilisest järjestikturbost. Väike muutuva geomeetriaga turbolaadur tagab suurepärase reageerimisvõime ilma turboviivituseta madalatel pööretel. 1,6-liitrise BiTurbo mootoriga Astra Sports Tourer kiirendab 80 kuni 120 km/h vaid 8,1 sekundiga. See on võimas, aga samas vähenõudlik, ning võtab oma kuuekäigulise manuaalkasti, Start/Stop süsteemi ja madala veeretakistusega rehvidega ainult 4,1 liitrit diislit 100 km kohta (CO2 pääst 109 g kilomeetri kohta).



Selle uhiuue jõuseadmega on Astra perekonna diiselmootoritel nüüd neli võimsustaset, mis kõik on sama 1,6-liitrise mahuga: 70 kW/95 hj, 81 kW/110 hj, 100 kW/136 hj ja 118 kW/160 hj.

 

Astra Sports Tourer on saadaval viie erineva bensiinimootoriga, mille hulka kuuluvad ka üleni alumiiniumist 1,0-liitrine ECOTEC otsesissepritsega turbomootor ja 1,4-liitrine neljasilindriline turbomootor. Uus 1,6-liitrine ECOTEC otsesissepritsega turbomootor teeb esmaesitluse IAA näitusel ning on Austra Sports Toureri tippmootor. 147 kW/200 hj otsesissepritsega turbo maksimaalne pöördemoment on tervelt 300 Nm (overboost-režiimil, kütusekulu ja süsinikuheide vastavalt 6,0 l / 100 km, 139 g/km, madala veeretakistusega rehvide korral).


Säästlik: kõrge kvaliteet, soodne ülal pidada

 

Uue Astra ülim tõhusus tuleneb ka muust kui vaid uuenduslikest jõuseadmetest. Tänu ülimoodsatele tootmismeetoditele ja kvaliteetsetele materjalidele on saavutatud suurepärane kvaliteet – need omadused avaldavad positiivset mõju ka ülalpidamiskuludele, milles uus Astra seab samuti paika oma klassi uued standardid. 1,4-liitrise ECOTEC otsesissepritsega CDTI turbomootori ja Business paketiga Astra Sports Toureri eeldatav jääkväärtus on viie aasta ja 100 000 kilomeetri järel ligikaudu 7% ehk 2485 eurot. Kokku ulatuvad säästud 3374 euroni.

 

1,6-liitrise CDTI mootori ja Business paketiga 81 kW/110 hj Astra Sports Tourer ületab seda veelgi: selle mudeli eeldatav jääkväärtus kolme aasta või 90 000 km järel on 48,8% ehk peaaegu 12% või 3465 eurot rohkem kui eelmisel mudelil. See tähendab, et uus Astra Sports Tourer tõuseb madalate ülalpidamiskulude tabeli tippu – ükski konkurent pole nii kuluteadlik ega säästlik. Business paketiga mudelite atraktiivsed tingimused koos pika 30 000 kilomeetrise hooldusintervalliga annavad madala kütusekuluga samaväärse panuse.


Uuenduslikud tehnoloogiad: turvalisus, mugavus ja ühenduvus on viidud täiesti uuele tasemele


Lisaks sellele, et uus Astra Sports Tourer avaldab muljet oma ülikaasaegse ja uuendusliku mootoriga, paneb see mudel paika ka uued standardid turvalisuse, teabe- ja meelelahutussüsteemide ning mugavuse valdkonnas. Uue Astra intelligentsed IntelliLux LED® maatriksesituled on veel üheks uudiseks väike-keskautode segmendis. See tuledesüsteem võimaldab sõita maanteel kaugtuledega ilma teisi juhte pimestamata ning lülitab välja individuaalsed LED-elemendid, kui tuvastab vastusõitva või otse ees sõitva auto. Valgusallika ümber jääv ala justkui „lõigatakse välja’’ ja ülejäänud tee jääb hästivalgustatuks.


 Uuenduslik tuledesüsteem parandab kõikide liiklejate aktiivturvalisust ning muudab pimedas sõitmise Astra Sports Toureri juhi jaoks mugavamaks. Juhile on toeks ka arvukad uue põlvkonna Opel Eye esikaameral põhinevad uuenduslikud juhiabisüsteemid: ulatuslikum ja täpsem liiklusmärgituvastaja, sõidureast väljakaldumise hoiatussüsteem koos rooli asendi automaatse korrigeerimisega hädaolukorras ning otsasõiduhoiatus koos pidurdusfunktsiooniga. Auto seest leiab veel ühe väike-keskautode segmendis ainulaadse elemendi: OnStar personaalse side- ja teenustesüsteemi, mis kaitseb nii juhti kui ka reisijaid. Lisaks pakutakse kahte uut IntelliLink süsteemi.

 

See uue põlvkonna teabe- ja meelelahutussüsteem ühildub nii Apple CarPlayga kui ka Android Autoga. Sagedased sõitjad ja pikamaasõitjad saavad nautida lisamugavust tänu selja tervisega tegelevate arstide ja spetsialistide sõltumatu organisatsiooni AGR sertifikaadiga ergonoomilistele reguleeritavate küljetugedega istmetele, millel on massaaži- ja mälufunktsioon. Tagaistmetel reisijaid ootab samuti meeldiv üllatus: külgmistel tagaistmetel on soojendusfunktsioon.

 

Astra Sports Toureri müük moodustab Euroopas umbes 30% Astra müügist. Peamisteks klientideks on firmade autojuhid ning pered, kes soovivad kombineerida praktilist ja funktsionaalset pagasiruumi sõidumugavusega. Selle mitmekülgse universaalmudeli suurimateks turgudeks on Saksamaa, Suurbritannia ja Itaalia, kus mudelile võetakse tellimusi vastu eelmise aasta sügisest.

Tagasi ülesse