loading
  • Läbi aegade kõige voolujoonelisem Astra: õhutakistustegur vaid 0,285
  • Nutikas disain: kompaktsem kere vähendab õhutakistust
  • Hoolikalt viimistletud detailid: optimeeritud tagaspoiler, C-piilar ja aluskere
  • Suurem efektiivsus: suurepärane aerodünaamika koos uue põlvkonna mootoritega 

 

Rüsselsheim. Kergem, madalama kütusekuluga ja „energilisem“ uus Opel Astra on teinud oma arengus suure hüppe ning tulemuseks on maksimaalne tõhusus.
Astra disain ja konstruktsioon panevad paika aerodünaamika uued standardid ning jätkavad Opeli traditsioone selles vallas. Kui 1984. aastal toodi turule Kadett E GSi, oli see maailma kõige voolujoonelisem sedaanõhutakistusteguriga vaid 0,30. Suurepärane aerodünaamika tagab ka madalama kütusekulu, mis on Opeli mudelite tugevuseks samuti juba pikka aega olnud .

 

 Uue Astra otsustavaks eeliseks on eelkäijast oluliselt kompaktsem kere. Uue põlvkonna Astra on u 2,5 cm madalam ja 0,5 cm kitsam, sh kitsamad rattad. Ent võimalikult voolujoonelise kere saavutamine nõudis täpsust ja hoolt iga detaili suhtes. Insenerid pöörasid erilist tähelepanu Astra katusele, C-piilaritele ja põhjakonstruktsioonile. Tulemus räägib iseenda eest: Opeli uus väikeklassi auto õhutakistusteguriga 0,285 kuulub oma kategooria kõige voolujoonelisemate mudelite hulka. “Meie uus Astra on voolujoonelisem kui kunagi varem. Õhutakistuse näitajad on kõikide eelkäijate omadest madalamad. 

 

Olulisi teadmisi selles vallas omandasime Stuttgarti ülikooli ülimoodsas tuuletunnelis, kus me oleme juba aastaid teste läbi viinud,’’ ütles Opeli aerodünaamikaosakonna juht Reiner Weidemann. “See aitas meil teha uuest Astrast Opeli seni kõige voolujoonelisema väikeauto mudeli.”

 

Disain ja konstruktsioon seavad uued aerodünaamika standardid


Saledam, nutikam ja innovaatilisem kui kunagi varem - uus Astra kehastab ülimat tõhusust ja demonstreerib Opeli disainifilosoofia ''Kunstimeisterlikkus kohtub Saksa täpsusega '' järgmist arenguetappi. Aerodünaamika vaatepunktist tähendab see, et sportliku ja dünaamilise välimusega ning mitmete katuse ja aluskere juures läbi viidud täiustustega uue Astra õhutakistustegur on vaid 0,285. 4,37 meetri pikkune uus versioon on eelkäijast u 5 cm lühem,  2,5 cm madalam (1,48 m) ja 0,5 cm kitsam (1,81 m). Kompaktsemad mõõdud mõjutavad soodsalt ka üldist õhutakistust, kuna Astra ristlõikepindala on u 0,642 ruutmeetrit (vs eelkäija 0,770 ruutmeetrit), vähendades seega ka kütusekulu.

 

 Ent erakordne aerodünaamika võlgneb palju ka hoolikalt viimistletud pisidetailidele. Insenerid otsustasid lasta katusel sujuvalt kuni tagaosani ’’voolata’’, et igasugust takistust vältida. Miniatuurne katusespoiler jaotab tõhusalt õhuvoolu, tekitamata sealjuures häirivaid turbulentse. Isegi kergelt nurkjas C-piilar disainiti nii, et see suunaks õhuvoolu tõhusamalt kui eelmise Astra oma ning vähendaks seega ka õhutakistust. Aluskere disaini muutes õnnestus inseneridel viia läbi veel teisigi täiustusi. Erinevalt mitmetest konkurentidest otsustas Opel, et ei kasuta täisulatuses põhjakatet. Selle asemel vaadati kõik komponendid hoolikalt üle ja muudeti neid parema õhuvoolu tagamiseks. 

  

Astra alumises osas on nüüd õhu liikumist optimeerivad konstruktsioonid ja aku kinnitus. Lisaks on uus tagasild eelmise Astra omaga võrreldes kõrgemal ega takista enam õhu liikumist põhja alla. Kõik need meetmed mängivad võtmerolli esmaklassilise aerodünaamika tagamises. Eelmise põlvkonna Astra kõige keskkonnasõbralikuma versiooni õhutakistustegur oli 0,325; uue Astra baasversiooni vastav näitaja on muljetavaldav 0,285. Isegi uue põlvkonna diiselmootoriga, automaatkäigukastiga ja 18-tolliste velgedega versiooni õhutakistustegur (u 0,31) on eelkäija kõige voolujoonelisemast versioonist väiksem.. Ja see ei ole veel kõik – tulevikus kavatsetakse turule tuua veelgi aerodünaamilisem ja säästlikum ecoFlex versioon.

 

Topelt-tõhus: parem aerodünaamika koos uue põlvkonna mootoritega


Teadliku otsusega mitte kasutada täisulatuses põhjakatet kaasneb ka väiksem kaal ja järelikult ka kütuse kokkuhoid ning madalamad tootmiskulud. Hinda langetavad eelised on kliendi jaoks alati oluliseks argumendiks.

 

Kui võtta veel arvesse fakti, et uuel Astral on uue põlvkonna mootorid võimsusega 70 kW/95 hj - 147 kW/200 hj, saavad kliendid vaid võita. Kõiki uue põlvkonna mootoreid iseloomustab suurepärane sooritusvõime, madal kütusekulu ja ülihea reaktsioon, aga samas ka sujuv ja vaikne töö. Näiteks 1-liitrise turbomootori ja Easytronic 3.0 käigukastiga uus Astra on oma segmendi kõige säästlikum bensiinimootoriga mudel. Tõeline efektiivsus Astra moodi.

Tagasi ülesse